Desmit pamatprincipi, par kuru patiesumu esam pārliecinājušies

Pirmo reizi šos 10 pamatprincipus pierakstījām, kad uzņēmums Google bija darbojies tikai dažus gadus. Laiku pa laikam mēs šo sarakstu pārskatām, lai pārliecinātos, vai minētās lietas joprojām ir aktuālas. Mēs ceram, ka tā ir, — un jūs varat pārbaudīt, vai mēs turam doto vārdu.

  1. Jākoncentrējas uz lietotāju, un viss pārējais izdosies.

    Jau no paša sākuma esam centušies saviem lietotājiem nodrošināt vislabāko iespējamo pieredzi. Neatkarīgi no tā, vai izstrādājam jaunu interneta pārlūkprogrammu vai jaunu sākumlapas izskatu, mēs cenšamies nodrošināt, lai pārmaiņas būtu paredzētas jums, nevis mūsu iekšējā mērķa vai konkrētu finanšu rādītāju sasniegšanai. Mūsu sākumlapas saskarne ir vienkārša un skaidri saprotama, un lapas tiek ielādētas nekavējoties. Izvietojumi meklēšanas rezultātos netiek pārdoti, un reklāmas ir ne tikai precīzi norādītas, bet tās arī piedāvā atbilstošu saturu un nenovērš uzmanību. Kad veidojam jaunus rīkus un lietojumprogrammas, uzskatām, ka tiem ir jādarbojas tik labi, lai jūs pat neiedomātos, ka tie varētu būt izstrādāti citādi.

  2. Vislabāk ir darīt vienu lietu, bet darīt to ārkārtīgi labi.

    Mēs meklējam. Mums ir viena no lielākajām izpētes grupām pasaulē, kuras darbība ir koncentrēta tikai uz meklēšanas problēmu risināšanu, tāpēc zinām, ko darām labi un kā to darīt vēl labāk. Ilgstoši risinot sarežģītas problēmas, esam spējuši tās atrisināt un nepārtraukti uzlabot pakalpojumu, kas miljoniem cilvēku jau tagad palīdz ātri un vienkārši atrast informāciju. Mūsu centieni uzlabot meklēšanu palīdz lietot jauniegūtās zināšanas tādos jaunos produktos kā Gmail un Google Maps. Mēs ceram nodrošināt meklēšanu iepriekš vēl nepētītās jomās un palīdzēt cilvēkiem piekļūt strauji pieaugošajam informācijas apjomam un izmantot šo informāciju ikdienā.

  3. Ātri ir labāk nekā lēni.

    Mēs zinām, ka jūsu laiks ir vērtīgs un ka, meklējot atbildi tīmeklī, vēlaties to saņemt nekavējoties, tādēļ mūsu mērķis ir jums palīdzēt. Iespējams, mēs esam vienīgais uzņēmums pasaulē, kas var apgalvot, ka mūsu mērķis ir ļaut cilvēkiem pēc iespējas ātrāk pamest mūsu vietni. Lapās samazinot lieko bitu un baitu skaitu un palielinot apkalpošanas vides efektivitāti, esam vairākas reizes pārspējuši paši savus ātruma rekordus, tādējādi meklēšanas rezultāta vidējais atbildes laiks ir mazāks par vienu sekundi. Izlaižot jaunus produktus, mēs ņemam vērā ātrumu neatkarīgi no tā, vai tā ir mobilajām ierīcēm paredzēta lietojumprogramma vai Google Chrome — pārlūkprogramma, kas ir pietiekami ātra modernajam tīmeklim. Mēs turpinām strādāt, lai padarītu visus pakalpojumus vēl ātrākus.

  4. Demokrātija tīmeklī darbojas.

    Google meklēšana darbojas, jo tās darbības pamatā ir miljoniem lietotāju, kuri vietnēs publicē saites, tādējādi palīdzot noteikt vietnes ar vērtīgu saturu. Mēs novērtējam katras tīmekļa lapas nozīmīgumu, izmantojot vairāk nekā 200 signālu un dažādas tehnoloģijas, tostarp mūsu patentēto algoritmu PageRank™, kas analizē, kuras vietnes par labākajiem informācijas avotiem ir “atzinušas” citas tīmekļa lapas. Pieaugot tīmekļa satura apjomam, šī pieeja uzlabojas, jo katra jauna vietne ir jauns informācijas avots un balss, kas ir jāpieskaita. Turklāt mēs aktīvi darbojamies atklātā pirmkoda programmatūras izstrādē, kur jaunievedumus sadarbojoties realizē daudzi programmētāji.

  5. Jums nav jāsēž pie sava rakstāmgalda, lai rastu atbildi.

    Pasaule kļūst arvien mobilāka, un cilvēki vēlas piekļūt informācijai tad, kad tā ir nepieciešama, neatkarīgi no savas atrašanās vietas. Mēs izstrādājam jaunas tehnoloģijas un piedāvājam jaunus risinājumus mobilajiem pakalpojumiem, palīdzot cilvēkiem visā pasaulē veikt dažādus uzdevumus savos tālruņos — sākot ar e-pasta un kalendāra notikumu pārbaudīšanu un beidzot ar videoklipu skatīšanos. Mēs nodrošinām arī vairākus atšķirīgus veidus, kā tālrunī piekļūt Google meklēšanai. Turklāt, izmantojot bezmaksas atklātā pirmkoda mobilo platformu Android, ceram paplašināt jauno iespēju klāstu mobilo ierīču lietotājiem visā pasaulē. Internetā valda brīvība, un Android to nodrošina arī mobilajā pasaulē. Android ne tikai sniedz priekšrocības patērētājiem, kuriem ir plašākas izvēles iespējas un jaunas mobilo ierīču lietošanas iespējas, bet arī piedāvā operatoriem, ražotājiem un izstrādātājiem iespēju nopelnīt.

  6. Naudu var pelnīt, arī nedarot ļaunu.

    Google ir uzņēmums. Mūsu ieņēmumi tiek gūti, piedāvājot meklēšanas tehnoloģiju uzņēmumiem un pārdodot mūsu vietnē un citās tīmekļa vietnēs parādīto reklāmu izvietojumus. Tūkstošiem reklāmdevēju visā pasaulē izmanto programmu AdWords, lai reklamētu savus produktus, savukārt tūkstošiem izdevēju izmanto programmu AdSense, lai rādītu savam vietnes saturam atbilstošas reklāmas. Lai nodrošinātu noderīgas funkcijas visiem lietotājiem (neatkarīgi no tā, vai tie ir reklāmdevēji vai nav), esam izveidojuši reklamēšanas programmu vadlīnijas un praksi.

    • Mēs ļaujam reklāmas rādīt meklēšanas rezultātu lapās tikai tad, ja tās ir atbilstošas. Mēs arī ticam, ka reklāmas var sniegt noderīgu informāciju — taču tikai tad, ja tās atbilst meklētajam vaicājumam. Tādēļ pastāv iespēja, ka noteiktiem meklēšanas vaicājumiem reklāmas vispār netiks rādītas.

    • Mēs uzskatām, ka reklamēšana var būt vienlaicīgi efektīva un neuzkrītoša. Mēs neatļaujam uznirstošās reklāmas, kas traucē skatīt pieprasīto saturu. Esam atklājuši, ka to teksta reklāmu, kuras ir pielāgotas lasītājam, iegūtais vidējais klikšķu skaits ir daudz lielāks nekā reklāmām, kas tiek parādītas nejauši. Nav svarīgi, vai reklāmdevējs ir mazs vai liels: ikviens var izmantot šīs vides priekšrocības, kur tiek precīzi atlasīta mērķauditorija.

    • Reklāmas Google tīklā vienmēr ir skaidri norādītas kā “Sponsorēta saite”, tādēļ tās nebojā mūsu meklēšanas rezultātu integritāti. Mēs nekad nepārveidojam ranžēšanas rādītājus, lai mūsu partneri meklēšanas rezultātos tiktu parādīti augstākā pozīcijā, kā arī neviens nevar iegādāties labāku PageRank rādītāju. Lietotāji uzticas mūsu objektivitātei, un nekāds īslaicīgs ieguvums nav šīs uzticības vērts.

  7. Informācijas nekad nevar būt par daudz.

    Kad savā rādītājā bijām pievienojuši vairāk internetā pieejamo HTML lapu nekā jebkurš cits meklēšanas pakalpojums, mūsu inženieri pievērsās informācijai, kas nebija tik viegli pieejama. Dažkārt meklētājprogrammā vienkārši vajadzēja integrēt jaunas datu bāzes, piemēram, pievienot tālruņa numura un adreses atrašanas iespēju un uzņēmumu katalogu. Citos gadījumos bija nepieciešama radošāka pieeja — piemēram, pievienojot iespēju pārmeklēt ziņu arhīvus, patentus, akadēmiskos žurnālus, miljardiem attēlu un miljoniem grāmatu. Mūsu izpētes darbinieki turpina meklēt veidus, kā piedāvāt visu pasaulē pieejamo informāciju cilvēkiem, kuri meklē atbildes.

  8. Informācijas nepieciešamība pārvar visas robežas.

    Mūsu uzņēmums tika dibināts Kalifornijā, taču mūsu mērķis ir atvieglot piekļuvi informācijai visiem pasaules iedzīvotājiem visās valodās. Lai to sasniegtu, esam izveidojuši birojus vairāk nekā 60 valstīs un uzturam vairāk nekā 180 interneta domēnu. Vairāk nekā puse meklēšanas rezultātu tiek sniegti cilvēkiem, kas nedzīvo ASV. Google meklēšanas saskarne ir pieejama vairāk nekā 130 valodās, un lietotāji var ierobežot rezultātus, izvēloties attiecīgajā valodā rakstītu saturu. Mūsu mērķis ir nodrošināt pārējās mūsu lietojumprogrammas un produktus pēc iespējas vairāk valodās un pieejamos formātos. Izmantojot mūsu tulkošanas rīkus, cilvēki var atklāt saturu, kas rakstīts citā pasaules malā un tādās valodās, kuras viņi nesaprot. Izmantojot šos rīkus, kā arī ar brīvprātīgo tulkotāju palīdzību esam ievērojami uzlabojuši pakalpojumu klāstu un kvalitāti un varam tos piedāvāt lietotājiem pat visnomaļākajos zemeslodes nostūros.

  9. Lai saglabātu nopietnību, nav jāvalkā uzvalks.

    Mūsu dibinātāji izveidoja Google, pamatojoties uz ideju, ka darbam ir jābūt ar patīkamu izaicinājumu. Mēs uzskatām, ka lieliski un radoši panākumi, visticamāk, tiks gūti tad, ja uzņēmuma kultūra būs tam atbilstoša. Un šī kultūra neietver tikai lavas lampas vai gumijas bumbas. Tiek uzsvērti komandas sasniegumi un lepnums par individuāliem panākumiem, kas veido mūsu kopējās sekmes. Mēs uzticamies saviem darbiniekiem — viņi ir enerģiski, dedzīgi cilvēki ar dažādu pieredzi un radošu pieeju darbam, izklaidei un dzīvei. Mūsu atmosfēra var šķist neoficiāla, taču, kad kafejnīcas rindā, komandas sanāksmē vai sporta zālē rodas jaunas idejas, tās tiek izplatītas, pārbaudītas un lietotas praksē neticamā ātrumā. Tā var rasties jauns projekts, kas paredzēts lietošanai visā pasaulē.

  10. Lielisks nav pietiekami labs.

    Mēs uzskatām, ka lielisks pakalpojums ir tikai sākums, nevis galamērķis. Mēs izvirzām mērķus, kurus pagaidām nevaram sasniegt, jo zinām, ka, mēģinot tos realizēt, varam sasniegt vairāk nekā iecerēts. Ieviešot jauninājumus un tos pilnveidojot, mēs pievēršamies lietām, kas darbojas labi, un uzlabojam tās negaidītā veidā. Piemēram, kad viens no mūsu inženieriem apjauta, ka pareizi uzrakstīti vārdi tiek efektīvi atrasti, viņš vēlējās uzzināt, kā meklēšana darbojas vārdiem, kuros ir drukas kļūdas. Rezultātā tika izveidota intuitīva un daudz noderīgāka pareizrakstības pārbaude.

    Pat ja īsti nezināt, ko meklējat, atbildes atrašana tīmeklī ir mūsu, nevis jūsu problēma. Mēs cenšamies prognozēt globālās mērķauditorijas vajadzības un īstenot tās, izmantojot produktus un pakalpojumus, kas nosaka jaunus standartus. Kad uzsākām pakalpojuma Gmail darbību, tajā bija lielāka krātuve nekā jebkurā citā pieejamajā e-pasta pakalpojumā. Atskatoties pagātnē, šāds piedāvājums šķiet pašsaprotams. Taču tā šķiet tikai tāpēc, ka esam noteikuši jaunus e-pasta ziņojumu uzglabāšanas standartus. Tās ir izmaiņas, ko vēlamies sasniegt, un mēs nepārtraukti meklējam jaunas lietas, ko būtiski mainīt. Tādējādi neapmierinātība ar pastāvošo kārtību kļūst par mūsu virzītājspēku.

Konfidencialitāte

Mūsu konfidencialitātes politika, rīki un plašāka informācija par informācijas pārvaldību Google tīklā.

Citas iespējas

Drošība

Mūsu pieeja drošības jautājumiem un ziņošanai par drošības problēmām.

Citas iespējas

Programmatūras principi

Mūsu pasākumi maldinošas interneta programmatūras apkarošanai.

Citas iespējas

Politika par nevēlamu programmatūru

Mūsu kritēriji lietotājam draudzīgai programmatūrai tīmeklī.

Citas iespējas

Piegādes ķēde

Mūsu apņemšanās nodrošināt atbildīgu ražošanu.

Citas iespējas